Tuesday 29 April 2014

Her



差點就喺香港睇咗, 而家我覺得有點後悔冇喺大影幕睇, 成齣戲都拍得很漂亮, 明明只係實景, 但係成功出到多少未來feel, 很奇幻. 本來聽故事簡介, 話同個電腦program拍拖, 一個男主角做晒成齣戲, 估佢實悶到抽筋, 但其實唔係, 片長兩小時, 我覺得連一分鐘悶場都冇, 每一刻我都想追睇落去, 其實很有娛樂性. 唔係話故事很曲折, 或者有大道理, 純粹係畫面靚, 演員出色, 對白寫得好, 令整個睇戲經驗覺得很愉快, 一些回憶關係破裂, 或者想念的幾幕, 亦很有feel, 但是不濫情嗰種.

我最喜歡的是對白, 因為齣戲主要就係男主角同個電腦program透過對話建立感情, 對白寫得極好, 非常漂亮, 所以我覺得, 呢段感情其實是成立的. 我快手抄低了幾句, 如果有任何人, 同我咁傾計法, 無論佢喺邊, 見不見到佢, 我都會鍾意佢:

"Sometimes I think I have felt everything I'm ever gonna feel, and from here on out I'm not gonna feel anything new, just lesser versions of what I've already felt."

"It was exciting to see her grow and both of us grow and change together. But that's also the hard part: growing without growing apart or changing without it scaring the other person."

"I keep waiting to not care about her."

"You know, I can feel the fear that you carry around and I wish there was something I could do to help you let go of it because if you could, I don't think you'd feel so alone anymore."

1 comment:

Sanette said...

I love this movie too
Sweet